Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.
Sluit

Overzicht toezichthouders telecommunicatie

De toezichthouders op de telecommunicatie zorgen ervoor dat providers zich aan de gestelde regels houden. Hieronder vind je een overzicht van deze instanties.
 
Geschillencommissie telecommunicatie
Als je een klacht hebt die door de provider niet of maar gedeeltelijk wordt opgelost, dan kun je terecht bij De Geschillencommissie. Deze onafhankelijke commissie bekijkt de klacht van beide kanten en daarom horen zij zowel de consument als de ondernemer. Hun eindoordeel is bindend voor beide partijen.
Op www.degeschillencommissie.nl wordt de procedure uitgelegd.

Bezoekadres Geschillencommissie
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoonnummer: 070 - 310 53 10
 
Autoriteit Consument & Markt
De Autoriteit Consument & Markt, kortweg ACM, houdt onder andere toezicht op de vrije-markt-concurrentie. Zo zien zij er bijvoorbeeld op toe dat bedrijven onderling geen prijsafspraken maken. Daarnaast bevorderen zij kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten. Ze prikkelen bedrijven om te innoveren en consumenten om te kiezen en eventueel over te stappen naar een andere aanbieder. Op de website van het ACM vind je meer informatie.

Bezoekadres:
Muzenstraat 41
2511 WB  Den Haag

Postadres
Postbus 16326
2500 BH  Den Haag

Telefonisch bereikbaar
Van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Telefoonnummer:  070 - 72 22 000
Faxnummer:          070 - 72 22 355

ConsuWijzer
ConsuWijzer is een (digitaal) overheidsloket voor consumenten en het is een onderdeel van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Als je een vraag of een klacht hebt over een bedrijf, dan kun je hier gratis advies en informatie krijgen. Bovendien registreert Consuwijzer je klacht, zodat die ook bij de ACM terecht komt. Consuwijzer lost het probeem dus niet voor je op, maar staat je wel met raad en daad terzijde. 

Bel ConsuWijzer op 088 - 070 70 70. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur (tarief 088-nummer). Je kunt je vraag natuurlijk ook per e-mail stellen. Voor meer informatie over Consuwijzer kun je kijken op: www.consuwijzer.nl